Pengurusan Kuarters
- Utama
- Perkhidmatan
- Pengurusan Kuarters
Objektif:
Mengurus, menyelia dan mengendalikan kuarters kerajaan yang dihuni anggota perkhidmatan awam yang berkelayakan secara optima, efisyen dan berkesan.
Fungsi:
- Menyemak dan memproses permohonan menduduki kuarters.
- Mengagihkan kuarters kepada pemohon yang telah diluluskan.
- Menguruskan serahan surat tawaran dan kunci kuarters.
- Mengemaskini rekod dan fail penghuni kuarters.
- Mengagihkan kuarters kepada pemohon yang layak mengikut lokasi tempat bertugas.
Prosedur permohonan kuarters:
- Permohonan untuk menduduki kuarters hendaklah di buat secara online melalui laman web Bahagian Pengurusan Hartanah, Jabatan Perdana Menteri (BPH, JPM) di: Sistem Bersepadu BPH (SBBPH)
Bilangan & lokasi kuarters:
- Bilangan Keseluruhan Mengikut Lokasi Klik untuk lampiran
Lokasi kuarters-kuarters di bawah kawalan BPH:
- Kuarters Kakitangan Awam Putrajaya (Apartment dan Landed)
- Kuarters Kakitangan Awam Labuan (Landed)
- Kuarters Kakitangan Awam Kuala Lumpur & Petaling Jaya (Landed)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Duta, Kuala Lumpur (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan U-Thant, Kuala Lumpur (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Cochrane, Kuala Lumpur (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Shahbandar, Kuala Lumpur (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan AwamBrickfields, Kuala Lumpur (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam KLIA, Nilai, Negeri Sembilan (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awan KIK, Tg Kupang, Johor (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Cyberjaya (Apartment)
- Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Bangsar (Apartment)
Alamat Seksyen:
Seksyen Pengurusan Kuarters,
Bahagian Pengurusan Hartanah,
Jabatan Perdana Menteri,
Aras 4, Blok F6, Kompleks F,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
Lebuh Perdana Timur, Presint 1,
62000 PUTRAJAYA.
No. Tel: 03-8091 8500
No. Faks: 03-8091 8839
Semak Senarai Menunggu:
Sebarang Permohonan, semakan dan pembayaran boleh dilakukan setelah log masuk sistem.
Sekiranya anda tidak mempunyai ID Log Masuk, anda perlu mendaftar sebagai pengguna portal bagi sebarang permohonan, semakan dan pembayaran.