Utama
RPP
Soalan
Lazim
Hubungi
Kami
Aduan & Maklum Balas
Peta Laman

Pengumuman/ Informasi

TUNTUTAN BAYARAN BALIK SEWAAN RUMAH PERANGINAN PERSEKUTUAN DAN RUMAH TRANSIT BAGI TEMPOH PKP/PKPB/PKPP 2.0

Semua tempahan yang terlibat pada tarikh PKP/ PKPB/ PKPP perlulah DIBATALKAN oleh pemohon melalui Sistem Bersepadu BPH (SBBPH) dengan menyatakan sebab Perintah Kawalan Pergerakan diruang catatan. Oleh itu  bagi memastikan urusan bayaran balik dapat diuruskan dengan lebih teratur pastikan pembatalan tempahan di SBBPH telah dibuat dan wajib menghantar lampiran seperti berikut:-

  1. Rumah Peranginan Persekutuan (Selain RPP Langkawi)
    • Salinan Akaun Bank (Gaji dimasukkan)
    • Borang SPANM 3/2019 Surat Pengesahan Nombor Akaun dan pengesahan Tuntutan berserta tanda tangan pemohon dan sila kosongkan pada bahagian jumlah (RM) dan sertakan nama dan alamat lengkap pada bahagian atas kiri (Klik disini untuk muat turun borang).
    • Salinan kad pengenalan pemohon (depan dan belakang)
    • Tuan/Puan  perlu memastikan dokumen tersebut lengkap dan menghantar lampiran  melalui email ke rpp_bayaranbalik@bph.gov.my.
  2. RPP Langkawi sahaja
    • Dokumen@Bukti Pembayaran ke Holiday Villa Langkawi
    • Surat kelulusan menginap
    • Salinan Penyata Bank Pemohon

Bahagian Pengurusan Hartanah

Paparan laman portal ini adalah sesuai untuk semua jenis peranti dan pelayar.

Jumlah Pelawat: Web Hits

Tarikh Kemaskini: 25/02/2021

Hubungi Kami

Alamat:

Bahagian Pengurusan Hartanah,
Jabatan Perdana Menteri, Aras 2 – 8, Blok F6, Kompleks F, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Lebuh Perdana Timur, Presint 1, 62000 Putrajaya.

No. Tel : 03 – 8091 8500
No. Faks : 03 – 8091 8836

Kaji Selidik Kepuasan Pelanggan

Hakcipta terpelihara © 2005 - 2021 Bahagian Pengurusan Hartanah, Jabatan Perdana Menteri.
Ubah saiz huruf
JataNegara
Bahagian Pengurusan Hartanah
Jabatan Perdana Menteri

Perkhidmatan kami menyediakan maklumat atau arahan yang tepat dan mudah difahami.

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Perkhidmatan ini memberikan maklum balas yang cepat kepada saya.

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Panduan pengguna mudah difahami dan membantu saya dalam perkhidmatan ini

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Susun atur dan paparan pada setiap halaman menarik dan mesra pelanggan

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Saya berpuas hati dengan perkhidmatan BPH

Cadangan penambahbaikan perkhidmatan BPH (jika ada):