Utama
RPP
Soalan
Lazim
Hubungi
Kami
Aduan & Maklum Balas
Peta Laman

Piagam Pelanggan

Perkhidmatan Utama Piagam Pelanggan

Perkhidmatan Utama Piagam Pelanggan
1. Pengurusan pembelian dan pembayaran, penerimaan kutipan hasil dan penyediaan laporan yang dikehendaki Menyempurnakan bayaran dalam tempoh 14 hari dan menyediakan laporan mengikut tempoh yang ditetapkan
2. Pengurusan Belanja Mengurus Memastikan prestasi perbelanjaan Bajet Mengurus mencapai 98% pada akhir bulan Disember
3. Tempahan Rumah Peranginan Persekutuan Eksekutif dan Rumah Transit Keputusan permohonan Rumah Peranginan Persekutuan Eksekutif / Rumah Transit dalam tempoh 24 jam melalui Sistem Bersepadu Bahagian Pengurusan Hartanah (SBBPH)
4. Kerja pembaikan kuarters kosong Kerja pembaikan bukan kerosakan struktur diselesaikan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh Surat Setuju Terima dikeluarkan
5. Kerja pembaikan kuarters berpenghuni Aduan dipanjangkan kepada pihak facility management (FM) dalam tempoh 3 hari
6. Perbelanjaan Peruntukan Pembangunan Memastikan peruntukan Pembangunan dibelanjakan sekurang-kurangnya 96% bagi tahun semasa
7. Permohonan Penyewaan Ruang Komersial di Bangunan Gunasama Persekutuan, Kuarters Kerajaan dan Rumah Peranginan Persekutuan di bawah seliaan BPH Mengeluarkan surat keputusan dalam tempoh tujuh (7) hari setelah Jawatankuasa Ruang Komersial (JRK) bersidang
8. Pengurusan Aduan Mengeluarkan surat keputusan dalam tempoh tiga (3) hari setelah Jawatankuasa Ruang Pejabat bersidang
9. Permohonan Kelulusan Penyewaan Ruang Pejabat di Premis Bukan Milik Kerajaan Persekutuan (SPBK) Mengeluarkan surat keputusan dalam tempoh tiga (3) hari setelah Jawatankuasa Ruang Pejabat bersidang
10. Permohonan Kelulusan Pengisian Ruang Pejabat Di Bangunan Guna Sama Kerajaan Persekutuan (SPBK) Mengeluarkan surat keputusan dalam tempoh tiga (3) hari setelah Jawatankuasa Ruang Pejabat bersidang
 
Ubah saiz huruf
JataNegara
Bahagian Pengurusan Hartanah
Jabatan Perdana Menteri

Perkhidmatan kami menyediakan maklumat atau arahan yang tepat dan mudah difahami.

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Perkhidmatan ini memberikan maklum balas yang cepat kepada saya.

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Panduan pengguna mudah difahami dan membantu saya dalam perkhidmatan ini

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Susun atur dan paparan pada setiap halaman menarik dan mesra pelanggan

5 - Sangat Setuju; 1 - Sangat Tidak Setuju

Saya berpuas hati dengan perkhidmatan BPH

Cadangan penambahbaikan perkhidmatan BPH (jika ada):